Utställningen

Fotoklubbens utställning 2024/25

Från torsdagen den 12 december till den 20 januari 2025 disponerar vi entréhallen på Lidingö Stadshus. Syftet med utställningen är att vi medlemmar får en möjlighet att visa upp våra fotografier och att utvecklas som fotografer. För besökare ska det bli en omväxlande och spännande upplevelse.

Tre viktiga datum:

12 december (en torsdag) - Hängning av bilder

14 december (en lördag) - Vernissage

19 januari 2025 (en söndag) - Nedplockning av utställningen

Under perioden som vår utställning pågår är det följande öppettider:
· Måndag - torsdag 8.00 - 20.00
· Fredagar 8.00 - 18.00
· Lördagar 11.00 - 16.00
· Söndagar 12.00 - 15.00

Följande dagar är helt stängda:
· Julafton, Juldagen, Annandagen
· Nyårsafton,
Nyårsdagen och Trettonhelgen

Tidslinje

Med erfarenhet från tidigare utställning så kan det vara bra att ha en "tågordning" för olika aktiviteter som bör göras inför en utställning. Detta för att undvika att det blir tidspress strax före själva utställningen.

Aprilmötet - Liten hand upp-undersökning om intresset att hänga bilder.

Majmötet - Preliminär intresseförfrågan (för vidare planering)

Oktobermötet - Definitiv anmälan om att delta och då kommer man att få sätta upp sig på en lista där tillgängliga hängningsytor finns med.

Under november kommer alla hängningsytor att fördelas efter bästa förmåga. Målsättningen är att så många som möjligt blir nöjda.

Projektgruppen

Det finns en "projektgrupp" som är tänkt att koordinera och hålla i olika trådar. I dagsläget består gruppen av följande personer:

Hans Ölander (utställningsgeneral)

Elisabeth Lingö

Stefan Fredriksson

Julie Vidal

Anki Rydén

Christer Hallberg

Erik Holmgren

Våra sponsorer

thumbnail_cr-logo_tagline.jpg               MAXStrom.jpg              SP_LOGO_K_RGB.png                BGA fotobutik logo Allt for dina vaggar               konstexpo