Klubbmästerskap

Mottot för Lidingö fotoklubbs månadstävling är:

”Klubbmästerskapet ska inspirera till kreativ och fortlöpande fotografering där nytagna bilder, ej äldre än två år, ska premieras".

Lidingö Fotoklubb anordnar i samband med sju av sina ordinarie månadsmöten en månadstävling för klubbens medlemmar. Genom att tävla får deltagarna också konstruktiv kritik på sina bilder. Domare är oftast föreläsaren. De sex bästa vid varje månadstävling placeras och deltar sedan i klubbtävlingen. I klubbmästerskapet ingår också kollektionstävlingen, där fotografen själv väljer tema för sin kollektion på 3-5 bilder.

Bildduellen ingår inte i klubbtävlingen. Här tävlar du med två bilder utan tema. Bilderna tävlar parvis, där en slås ut tills det återstår en vinnare. Se mer under fliken Bildduellen.